..WELCOME TO MY LOVELY PLACE..

SELAMAT DATANG

Thursday 13 October 2011

CINTA TIDAK DIHARGAI (PART 2)

Bangga seorang lelaki pabila meniggalkan aweknya. Mungkin terlepas satu bebannya. Mencari pengganti begitu pantas..Itulah lelaki..Mungkin itulah sifat lelaki, yang ditinggalkan tidak ditoleh lagi. Biarkan ia berlalu.Hakikat yang perlu diterima "tiada jodoh".


Salahkah seorang perempuan yang mencintainya sepenuh hati?
Tangisan menemani si perempuan. Siang dan malam diri ditemani dengan sedu tangisan. Bulan berganti bulan bukan mudah untuk menerima kenyataan bahawa ini yang berlaku. Pengakhiran sebuah ikatan cinta yang dibina, roboh di pertengahan jalan. Angan-angan indah yang dibina terhenti di tengah jalan. Ada yang separuh gila, ada yang sanggup bunuh diri. Inilah penangan cinta. Inilah yang akan berlaku apabila terlalu menghambakan diri kepada cinta. 


Apabila ada yang memujuk hati si perempuan pasti terkeluar kata-kata ini 
 "kau tak rasa cmne aku rasa...kalau ko rasa mesti ko rasa sakitttt..... cam aku."
Hari demi hari, hati dipujuk oleh orang yang terdekat. Hati si perempuan pasti akan rasa semakin tenang seperti burung yang bebas berterbangan. Mencari ketenangan setelah apa yang berlaku. Walaupun sekali sekali peristiwa pahit itu menerjah  di  benak si perempuan, air mata pasti bercucuran teringatkan peristiwa lama. Pasti perbagai persoalan terkeluar dari sekeping hati yang hilang arahnya.
"Salahkahku? Kenapa boleh jadi seperti ini? Kenapa mesti ada perempuan lain?"


Si lelaki begitu seronok dengan dunia barunya, cinta barunya. Tidak dipedulikan lagi dengan kisah lamanya. Hakikat perlu diterima oleh si perempuan. Menerima kenyataan seadanya. Walaupun pahit bak hempedu perlu ditelan jua. Adakah rasa sayang,cinta terlalu mudah terbang keluar dari hati si lelaki? Kenapa lelaki mudah untuk melupakan saat-saat indah bersama? Begitu mudah untuk ada penggantinya. 


Tidak salah untuk perempuan bertanya:
"mengapa jadi begini?"
 Dimana jawapan sang lelaki? Pasti si lelaki terdiam. Menyusun seribu kata untuk menjawab satu persoalan yang begitu sukar untuk dijawab.


Apabila diberi harapan untuk berkawan. Si perempuan menerima untuk berkawan. Tetapi dimana penghargaan diberi dalam berkawan ? Berkawan hanya untuk menyakitkan hati si perempuan. Pelbagai tohmahan dikeluarkan untuk saling sakit menyakiti hati masing-masing. Semasa bercinta semuanya baik, semuanya cantik, semua sempurna. Itulah yang tidak dihargai oleh lelaki yang mudah lupa tentang cintanya.


Benci sangatkah? sampaikan pelbagai tohmahan  dikeluarkan? Salahkah si perempuan ini? Adakah ada tangisan jika perpisahan itu terjadi? Adakah lelaki akan menitiskan air mata?

2 comments:

  1. aduhai..ayt perh..ak mcm xcaya ko tulis die..len btl ngan tuan sbnr..jiwang karak gak ni.hehhe..bgus2...

    ak fham ape yg ko smpai kn..ak stju sgt2 :)

    ReplyDelete
  2. klu pasal cinta mstilah penulisannya jiwang cik bby elepent...

    ReplyDelete