..WELCOME TO MY LOVELY PLACE..

SELAMAT DATANG

Sunday 12 February 2012

ZAMAN MENJADI PELAJAR BERALIH KEPADA ZAMAN BEKERJA

Betulkan orang berkata "zaman belajar tidak sama dengan zaman sudah bekerja". Aku turut merasai semua ini walaupun tidak sampai sebulan lagi aku bekerja sebagai pendidik. Aku dapat merasakan zaman belajar lebih seronok daripada bekerja. Aku sangat merindui zaman belajar dahulu. Tetapi aku tidak boleh berpatah balik melainkan aku menyambung pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi. Tetapi entah bila aku hendak menyambungnya...Walaupunbegitu, ia tetap tidak sama.

Aku sangat merindui zaman belajar dahulu kala. Semua aku boleh buat. Jogging? main badminton? berborak-borak dengan kengkawan? relaks? jalan-jalan dengan kawan-kawan? Wahhhhhhh...sedihnya..semuanya sudah lain sekarang.Aku sorang-sorang.Kena berdiri sorang-sorang. Aku sangat merindui semua itu. Diriku pun berasa sangat sukar sekarang.Aku sangat merindui semua perkara itu.

Tika waktu zaman belajarku, aku selalu merindui sidia.Tetapi bila aku sudah bekerja, aku dapat merasakan diriku menjadi lain.Kerana terlalu sibuk dengan tanggungjawab di sekolah, rindu kepada sidia semakin berkurang. Begitukah bila kita sudah sibuk? Bukan tidak terlintas sidia di dalam fikiranku, tetapi kerja yang bertimbun-timbun menyebabkan aku tidak sempat memikirkan sidia. Tetapi cintaku hanya milik sidia. Bersabarlah wahai hati, mungkin ini dugaan bagi kita.



No comments:

Post a Comment